Wat heb je liever: digitale of fysieke games?

poll

Met de komst van steeds meer online gaming platforms als Steam, Epic Games Store, PSN, Xbox Live en Nintendo eShop is het eenvoudiger dan ooit om digitale versies van games te kopen. Digitale versies hebben bijvoorbeeld als voordeel dat ze niet kapot of kwijt kunnen, maar missen wel net dat stukje extra emotie van het hebben van een fysiek doosje. Wat heeft jouw voorkeur, en waarom?

• Digitale game
  • Fysieke game

0 stemmers

Fysiek natuurlijk! Veel voordelen vind ik.

Met digitaal heeft zoveel nadelen.

Zoals:

• sd kaartje nodig (grotere capaciteit)
  • kan niet los/apart verkopen
  • als je het spel niet leuk vindt, kan niet geld terug te krijgen

en enige voordeel is: hoef je het spel niet bij de winkel halen

Ik kies zeker voor fysiek, maar met de kanttekening dat het ook niet alles is. Ooit is m’n switch gestolen, met daarbij zo’n 6 fysieke games, waardoor ik dus ook echt álles kwijt was: de game, de voortgang, alles! Dus ook 60 uur Zelda:botw! Plus, ik zou bijvoorbeeld niet mijn hele steam library fysiek willen hebben ivm de meuk die er bij zit

Ik koop het meeste fysiek maar echte toppers zoals rdr 2 en gta serie haal ik digitaal die games gaan nooit meer weg, op de pc heb ik alles digitaal veel makkelijker.

Fysiek!

Het niet alleen kunnen spelen van de game, maar het ook echt in handen kunnen hebben.
Heerlijk die cd in de driver pleuren of de cardridge erin drukken.
Heerlijk gevoel.

Moet zeggen dat het voornamelijk fysiek is voor consoles, maar digitaal voor de PC. Steam is soms gewoon een grote budgetbak waardoor ik nogal eens te veel tegelijk wil aanschaffen. Tegenwoordig zijn de refund mogelijkheden ook niet gek op Steam!

Fysiek!
Gewoon ter decoratie en idd om te verkopen of ruilen als het niet leuk is. Digitaal heb ik wel voor de playstation vr gewoon omdat daar fysiek weinig volr is.